zaterdag 5 mei 2012

Van schets tot produkt

Ik heb mijn blog ook gemaakt om jullie deelgenoot te maken hoe de leuke hobbyprodukten die jullie in de hobbywinkels nu eigenlijk tot stand komen. Er zijn hoopjes leuke stempels en knipvellen te koop overal maar voor het tekeningetje op eindprodukt staat, tja...daar gaat toch heel wat aan vooraf. Vaak kletsen mijn Amerikaanse vriendinnetje Emily en ik zomaar een eind weg op Skype, en soms heb je dan van die dagen dat we samen opeens tot een leuk ideetje komen. Ik heb een bepaald character in mijn koppie zitten en ik moet ervoor gaan zorgen dat Emily dat op papier krijgt voor me. "Uhh... iets van een bloemenmeisje" zeg ik, met een hoop tekst en uitleg....

"Okido" zegt Emily "gotcha....!" en ik weet dat ze aan de slag voor me gaat. Een paar dagen later ligt dan deze eerste voorlopige schets in mijn e-mail postvakje. Altijd weer erg spannend om de mailtjes met de bijlages van Emily te openen en te zien wat ze ervan gemaakt heeft. Meestal print ik haar schets en laat het even rustig op me inwerken. "Weet je Emily, Nederland is het land van de tulpjes dus wil je de bloemetjes voor me veranderen? Ow enne, ik denk dat de dames zelf allemaal al wel een stansje hebben waarmee ze grasrandjes kunnen maken dus haal dat ook maar weg." Stiekem mail ik Emily's schets ook al even door naar mijn Design Team meiden om hun mening te vragen.... ;-)

Hetgeen ik weer gemaild krijg een dag later ziet er alweer een stuk beter uit! Maar ja, die details hè.... daar gaat het toch om. Voorzichtig zeg ik "Onze dames in Nederland zijn allemaal kleurexperts Emily, dus maak maar geen patroontjes in de hoed en het mandje, dat doen ze liever zelf, met de allermooiste schaduweffecten die je je maar kunt bedenken". We bespreken nog wat pietluttigheden en Emily gaat snel weer verder met ons bloemenmeisje.

Hoe dit verhaaltje verder gaat verklap ik lekker niet. Ik kan jullie al wel stiekem vertellen dat dit meisje binnenkort te zien is als produkt op leuke creaties in Hobby Handig. Maar dan moet ze natuurlijk wel een naam hebben. Dus vraag ik jullie hulp! Wie bedenkt een leuke naam voor ons lieve bloemenmeisje? Laat een reactie achter op deze post met jouw naamidee. Ik zal dan volgende week, in overleg met de meiden van mijn Design Team, daaruit de leukste naam kiezen. En de bedenker van de naam krijgt uiteraard als dank een leuk pakket met Joy!Crafts artikelen toegestuurd voor het meedenken!

Dus dames, kom maar op!! :)

48 opmerkingen:

  1. Hallo Jolanda ik dacht aan de naam Tulip Nancy.
    De N natuurlijk van de begin naam van Noor.
    Ben benieuwd of je het een leuke naam vind.
    Heel veel succes ermee.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda!
    Wow wat leuk getekend, de naam die als eerste bij me opkwam was Rosalie ondanks dat ze tulpjes in haar mandje heeft :-)

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat is ze gaaf!!! Bij mij de naam Mathilda en ik kan je niet vertellen waarom:)
    Flowergirl Noor zou natuurlijk ook kunnen!

    Succes en groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige schetsen heeft Emily gemaakt. Vind beide schetsen leuk. Ook die met de narcissen, maar met de tulpen zijn ook erg mooi. In eerste instantie toen ik de stempel zag, dacht ik Noortjes Tulp. Maar toen zag ik dat Emily het had geschetst, toen dacht ik Tulips of Emily. Lijkt me voor haar ook wel leuk, als je stempel naar je eigen word vernoemd. Succes met het vinden naar een naam.

    Groetjes Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij kwam de naam 'Flower Grietje' als eerste boven. Ik moest denken aan het sprookje Hans en Grietje. maar dit keer geen eten voor grootmoeder maar bloemen voor moeder. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou voor Nienke (met tulpjes) gaan, zo'n echte Nederlandse naam met als betekenis; Rein/zuiver, Genadig/liefelijk....en beginnend met de letter N van Noor-Design. ;))
    Veel liefs, Celia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt ze prachtig. Nu komen tulpen oorspronkelijk uit Turkije volgens mij en daarom kwam de naam : Lale Kiz(tulpen meisje) bij mij op. Veel succes met het zoeken van een bijpassende naam voor dit leuke meisje. Ik wil ook nog even zeggen dat ik het erg leuk vind dat we zo wat achtergrondinfo krijgen over het tot stand komen van deze prachtige creatie's

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig meisje, de eerste naam die mij te binnen schoot was ook Tulips, de tweede Emily ( naar de ontwerpster) en de derde Heidy, vanwege haar vlechtjes, dan moet ik altijd aan Heidy en peter denken.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht aan de naam "Innocent flower girl"
    zo puur - eerlijk en liefdevol ontworpen!
    Veel succes, liefs Jetty xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je ons laat zien hoe alles begint :) De eerste naam die mij te binnen schoot was Kicky. Heb geen idee waarom, maar het klinkt lekker makkelijk.

    Groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  11. GAAAAAAAAAAAAF! Wat zijn er toch begaafde menen op de wereldbol en ik zou zeggen als eerbetoon aan haar: Tulip Emmy!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige stempel. Leuk om te zien hoe zo iets tot stand komt.

    Ik kies voor een samenvoeging noor design en emily en zou dus gaan voor Noemi of evt Noemy. Heb er eerst nog maar even op gegoogled of het niet iets raars betekend maar het betekend aangenaam. Nou aangenaam ziet ze er wel uit.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi,

    ik vond Hollands Glorie wel héél toepasselijk, wat een onwijs leuk stempeltje trouwens!!!

    gr. arjette.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb niet alle reakties gelezen en misschien is het al gezegd maar ik dacht als eerste: TULIPA.
    Superleuk plaatje, ben heel benieuwd naar het vervolg en hoe het uiteindelijk gaat worden.
    Lieve groetjes,Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk om mee te denken voor dit mooie stempel.
    Ik heb even zitten puzzelen en kwam op de naam Noesly uit.
    Dit zijn de eerste letters van Noor,de tweede van Design, en de derde van Emily.
    De betekenis heeft ook te maken met Miss Universe en met muziek en dat past wel bij dit ontwerp.
    Ik hoop met wat voor naam het meisje krijgt er een leuke serie van komt want het zou toch geweldig zijn dat ze heel beroemd word.
    Heel veel succes en groetjes.

    Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo jolanda
    wat een leuke stempel hebben jullie ontworpen
    GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF

    nou ik had lyda (LAIDA) op z'n engels dan
    EMILY en JOLANDA de laatste twee letters van elke naam
    LYDA lijkt mij erg leuk

    veel succes met de naamstempel
    groetjes elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om de toekomstige Gebruiksters mee te laten denken over een naam.
    De naam die bij mij als eerste naar boven komt is Norily. Beide namen zijn samengevoegd.
    Vell succes!
    groeten, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk om zo even mee te kunnen kijken hoe de stempel tot stand komt.
    Mijn eerste gedachte was Fleur het betekent bloem(frans) en Noor en Fleur kunnen heel goed door een deur, klinkt gewoon lekker.
    Ben benieuwd wat er uit komt en wat de naam wordt.
    Succes
    Groeten
    Folkje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind Lady Emily wel leuk klinken. Het is trouwens een heel schattig bloemenmeisje.

    Succes.

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke stempel wordt dat. Ben benieuwd naar het eindresultaat en hoe ze gaat heten..! Interressant om zo te zien hoe ze gecreerd is. Wat dacht je van Jolly of Joly. Past leuk bij je andere karakter en jouw naam. Maar er staan wel meer leuke namen hierboven.
    Succes en groetjes,
    Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke stempel gaat dit worden .
    Mijn dochter zegt Eefje

    Groetjes marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi meis
    dat ziet er zo schattig uit meis, en wat leuk om een naam door ons te laten bedenken
    ik zat te denken aan; tulip girl nora.
    liefs angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een leuk ontwerp voor een nieuwe stempel.
    de eerste naam die bij mijn te binnenschot is Bloempje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ow wat een cutie ;o)
    Ik dacht aan Noor ... en als er meer komen van dat mooie meisje dan kan je misschien Noor met tulp nemen

    Fijn weekend.

    Janneke XO

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi Jolanda
    wat een leuke afbeelding. en wat leuk dat wij een naam mogen verzinnen.
    mij lijkt "miss may flower" een mooie naam.
    de tulp is een bloem die bloeit in mei. en het is nu mei de maand waarin je afbeelding tot leven komt. en het meisje is een echte miss. zo lief en schattig.
    succes met het verdere ontwerp.
    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een schatje... ik word blij van haar
    dus daarom kom ik op de naam Joy uit voor dit lieve meisje.

    groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De eerste naam die bij op komt is : Lente prinses
    Ik vind het een schattig meisje.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi

    Had eerst een naam in gedachte, maar zag die al voorbijkomen. De tweede naam is Tuly.


    Groetjes Tonny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een lief en schattige stempel wordt dit! Heel mooi getekend!
    Mijn naam voor haar zou zijn: Emmy. Het lijkt op Emily, is wel hollands maar is international ook goed te onthouden.

    Succes met alles! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind Fleur'tje wel heel mooi en typisch nederlands :) Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een schatje, ik moet meteen aan de naam MayFlower denken.
    Groetjes, Anastasia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik denk dat je dicht bij je zelf moet blijven,
    dus zou ik gaan voor Nora!
    Succes!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat echt bij haar past is Jessie gr Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een super schattig stempeltje en helemaal op en top Nederlands. Ik wil dus gaan voor een hele Nederlandse naam dus ik voor Noortje met tulpenhandel.
    Heel erg leuk om te zien en te horen hoe zo'n stempeltje zijn oorsprong vindt. Ben heel erg benieuwd
    wat er allemaal nog gaat komen.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat leuk om zo het ontstaan te lezen van een stempel voor het ook echt een stempel is.
    Ik vind hem erg schattig, en ben benieuwd naar het eindresultaat, en de naam die je gaat kiezen, er staan er al zoveel hierboven. Het voor de hand liggende is wel genoemd denk ik, ik vind het een echt Maartje.....kun je op 2 manieren lezen, maart start van de lente, en lekker Hollands.
    gr. en succes met alles.
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ook ik dacht toevallig aan tulipa maar the dutch tulip girl heeft ook wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Thanks , I've recently been searching for info about this topic for ages and yours is the best I've found
    out till now. But, what concerning the bottom line?
    Are you positive concerning the source?
    My web page ; Work From Home

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Greetings! This is my 1st comment here so I just
    wanted to give a quick shout out and say I genuinely enjoy reading
    your blog posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same topics?

    Appreciate it!
    My site : get rid of zit overnight

    BeantwoordenVerwijderen
  39. To complicate things further, many states consider minors that are emancipated, married, or in the military to be at the
    age of majority. The private car leasing is considered best among
    the various methods available. When we hire a banquet hall for a party, the space in the banquet hall is hired
    to hold the party.

    my webpage :: Van Leasing

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mermaid gowns place a lot of emphasis; all eyes are focused on the bride’s hips and definitely works for a memorable sashay down
    the aisle

    Feel free to visit my blog; inexpensive informal wedding dresses

    BeantwoordenVerwijderen
  41. My developer is trying to convince me to move to .net from PHP.

    I have always disliked the idea because of the costs.
    But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on a variety of websites for about a year
    and am anxious about switching to another platform.
    I have heard good things about blogengine.net.
    Is there a way I can import all my wordpress content into it?
    Any kind of help would be greatly appreciated!

    my homepage; vakantiehuis frankrijk

    BeantwoordenVerwijderen
  42. At Etіhad Ѕtadium, the team with the worst аwаy record -- ѕо, naturally, when Рablo Ζabaleta
    ѕcored his first goal оf thе Faѕhion Week seсtion of the Journal's website. For shorter women, but only if you'rе a petite woman.

    For fаshion reporters, Elizabeth Hοlmes she's super active on Twitter. Turtlenecks are a Sophisticated ChoiceWhen you want to be a savior in suchsituations.

    Feel free to visit my site ... Thoi trang nam

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hey there! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to look it over.
    I'm definitely loving the information. I'm bookmarking and will be tweeting this to my
    followers! Terrific blog and fantastic design and style.

    Take a look at my web site: vakantiehuisjes frankrijk

    BeantwoordenVerwijderen